Πληροφορίες

Μέλη : 17
Άρθρα : 234
Σύνδεσμοι : 22
Εμφ. άρθρων : 86477
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday19
mod_vvisit_counterYesterday37
mod_vvisit_counterThis week164
mod_vvisit_counterLast week248
mod_vvisit_counterThis month465
mod_vvisit_counterLast month994
mod_vvisit_counterAll days43078

Online (20 minutes ago): 2
Your IP: 10.2.33.21
,
Today: Δεκ 14, 2017
Το 2ο Γυμνάσιο Καβάλας εν «καινοτόμω» δράσει PDF E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΑΝΝΙΤΑ ΛΙΑΤΣΟΠΟΥΛΟΥ   
Παρασκευή, 09 Ιούνιος 2017 12:21

 

Το 2ο Γυμνάσιο Καβάλας υλοποίησε κατά το σχολικό έτος 2016-2017 σχέδιο ευρωπαϊκής ανάπτυξης με τίτλο «Benchmarking our school», στα πλαίσια  του Erasmus+, του νέου προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό για την περίοδο 2014-2020.

                                                          εικ1

   Αφετηριακή δραστηριότητα του σχεδίου υπήρξε η επιμόρφωση τριών εκπαιδευτικών του σχολείου μας, της κ. Χαραλαμπίδου Ευριδίκης, της κ. Περικλέους Παρασκευής και της κ. Λιατσοπούλου Ανδριανής, σε θέματα εκπαιδευτικής καινοτομίας και μαθητοκεντρικών παιδαγωγικών πρακτικών σε σεμινάριο με τίτλο «Benchmarking Best Practices» στο Ελσίνκι της Φινλανδίας τον Οκτώβριο του 2017.

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί

  • επισκεφθήκαν φινλανδικά σχολεία για να παρατηρήσουν εκ του σύνεγγυς τον τρόπο οργάνωσής τους και τις διδακτικές πρακτικές που εφαρμόζονται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.
  • επιμορφωθήκαν σε θέματα καινοτομίας και στη μέθοδο projectκαι
  • εξοικειώθηκαν με τη βασική φιλοσοφία του φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος καθώς και με τους στόχους και τις αρχές του αναμορφωμένου αναλυτικού προγράμματος που εφαρμόζεται από φέτος.

Το Νοέμβριο του 2017 ενημερώθηκε για το σχέδιο η σχολική κοινότητα του 2ου Γυμνασίου και οργανώθηκε κύκλος συναντήσεων ενδοσχολικής επιμόρφωσης  για τους εκπαιδευτικούς του 2ου Γυμνασίου Καβάλας προκειμένου να διερευνηθεί ποιες καινοτόμες μέθοδοι και  πρακτικές θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και στο δικό μας σχολείο.

Κατά το σχολικό έτος 2016-2017,  στα πλαίσια  του Σχεδίου:

  • αναπτύχθηκαν δυο εκτενή σχέδια μαθήματος για την διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου  στην Α΄ και Β΄ γυμνασίου  (θα τα βρείτε στο ιστολόγιο του προγράμματος http://bm2gymkav.blogspot.gr/).
  • υλοποιήθηκαν  για πρώτη φορά στο σχολείο με τη μέθοδο Project based learning δυο eTwinning έργα: «Αφηγούμαι την πόλη μου – Γνωρίζω τη δικιά σου», «The 21stcentuty from the students perspective»
  • οργανώθηκε εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής στο οποίο μαθητές του σχολείου μας συνεργάστηκαν με μαθητές του 2ου Διαπολιτισμικού Γυμνασίου Ιωαννίνων για τη δημιουργία πρωτότυπων αφηγημάτων στα πλαίσια αφηγηματικής σκυταλοδρομίας
  • υλοποιήθηκαν δυο ανοιχτές διαβαθμιακές μαθησιακές δράσεις σε συνεργασία με το 18ο νηπιαγωγείο Καβάλας με τίτλο «Παρουσιάζουμε  την  Ελένη του Ευριπίδη  σε παιδιά του νηπιαγωγείου» και «Το παιδί στην αρχαία Ελλάδα»
  • δημιουργήθηκαν ομαδοσυνεργατικά μια σειρά ψηφιακών αφηγήσεων, οι οποίες βρίσκονται αναρτημένες στην ιστοσελίδα του σχολείου
  • σχεδιάστηκε και υποβλήθηκε για έγκριση πρόγραμμα Erasmus+ KA2 με τίτλο «Great Masterpieces of the European Literature». Τέλος Υλοποιήθηκε πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Φωτογραφίζω την πόλη μου-Μαθαίνω την τοπική της ιστορία» βασισμένο σε καινοτόμο μεθοδολογία.

Με την ολοκλήρωση του Σχεδίου σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των καινοτόμων δράσεων που εφαρμόστηκαν στο σχολείο από τους ίδιους τους μαθητές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης , το 66% των μαθητών πιστεύει  ότι η δραστηριότητα  στην οποία συμμετείχε τους φάνηκε ενδιαφέρουσα και ελκυστική στη μεγαλύτερη διάρκεια της και ότι αποτέλεσε κίνητρο να εργαστεί δημιουργικά. Το 61%  πιστεύει ότι οι καινοτόμες δραστηριότητες τους βοήθησαν να επικοινωνούν συχνότερα με τους συμμαθητές τους. Το 84% των μαθητών θεωρεί ότι οι δραστηριότητες συνέβαλαν στο να αναπτύξει ικανότητες επικοινωνίας καθώς είχε την ευκαιρία να εκφράζει την άποψή του, ακούγοντας προσεκτικά την άποψη των άλλων και συμμετέχοντας σε μια οργανωμένη συζήτηση εστιασμένη σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Το 68% των μαθητών που συμμετείχαν σε καινοτόμες  δραστηριότητες πιστεύουν ότι αυτές τους βοήθησαν να αναπτύξουν συναισθηματικές δεξιότητες (κατανόηση για τα συναισθήματα των άλλων, ετοιμότητα για νέες εμπειρίες, ανοχή στο αβέβαιο και το ασυνήθιστο, διάθεση να πειραματιστούν). Οι μαθητές τέλος, σε ποσοστό 72%, δηλώνουν ότι οι  δραστηριότητες τους βοήθησαν να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας (προσφορά θετικής ανατροφοδότησης και εποικοδομητικής κριτικής, ενεργοποίηση πρωτοβουλιών, διαχείριση διαφωνιών και συγκρούσεων, διαχείριση του χρόνου και των πόρων).

Την επόμενη  σχολική χρονιά το σχολείο μας, ενισχύοντας το ευρωπαϊκό του  προφίλ στα πλαίσια ενός νέου Erasmus+ προγράμματος, θα διευρύνει περαιτέρω την καινοτόμο μεθοδολογία και θα επιδιώξει την ολιστική ανάπτυξη των μαθητών του δίνοντας έμφαση στην καλλιέργεια ποικίλων εγκάρσιων δεξιοτήτων, απαραίτητων  για τους πολίτες του 21ου αι.

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 20 Οκτώβριος 2017 15:05
 

Ο/H χρήστης ΑΝΝΙΤΑ ΛΙΑΤΣΟΠΟΥΛΟΥ είναι μέλος από : Δευτέρα, 03 Οκτώβριος 2016.

Άλλα άρθρα του συγγραφέα